• Dacia Sandero testată în condiții de cursă de către George Grigorescu și în varianta de macadam

• Schimbările dese la conducerea cursei au amplificat dramatismul luptei pentru podium

• Peter Kelemen la prima victorie din carieră în Cupa Dacia

București 10 mai 2015 – Raliul Aradului Atrium Mall 2015 a reprezentat prima confruntare pe macadam din acest sezon pentru echipajele înscrise în Cupa DACIA. Șase echipaje au fost prezente la startul etapei arădene, raliu care a contat și ca etapă internațională în calendarul FIA European Rally Trophy. Dintre concurenții înscriși doar echipajul Adrian Drăgan/Vali Brădățeanu și-au asumat participarea în ambele competiții CNRD, respectiv FIA ERT.
Raliul Aradului a fost și primul test pe macadam în condiții de cursă pentru modelul Sandero 0.9TCe, aflat într-un program intensiv de pregătire în vederea debutului în Cupa DACIA. Pilotat de George Grigorescu și avându-l în drepta sa pe Norbert Maior – care la 16 ani va debuta în Cupa Dacia din etapa următoare, Danube Delta Rally, printr-o dispensă specială și susținut chiar de către organizatorul acestei competiții – modelul Sandero 0.9 TCea fost prezent ca mașină de deschidere. Grigorescu și-a concentrat atenția pe îmbunătățirea fiabilității, dar și a suspensiei de macadam, încercând mai multe soluții în privința componentelor acesteia.
George Grigorescu: „Am testat mai multe soluții de arcuri și diverse reglaje, iar în final pot spune că am găsit soluția ideală. Piloții care vor dori să concureze cu modelul Sandero vor avea la dispoziție atât această soluție, cât și varianta utilizată în prezent în Cupă.”

Deși într-o formulă mai restrânsă, cu doar șase echipaje la start, competiția monomarcă Cupa DACIA și-a respectat renumele de competiția cea mai spectaculoasă din Campionatul Național. Sarea și piperul au fost de această revenirile de senzație și numărul mare de câștigători de probă specială. Podiumul final a fost stabilit la finalul ultimei probe, într-un raliu în care concurenții s-au întrecut pe 11 sectoare de clasament ce au însumat peste 150km.
Evoluția echipajelor în prima zi, ce a numărat cinci probe de clasament, printre care și proba superspecială din centrul Aradului a fost influențată de poziția la start. Cei care au pornit mai în spate au beneficiat de o trasă mai curată. Astfel, după prima buclă, formată din două probe speciale pe prima poziție urca echipajul Vlad Miculici/ Rareș Frețean, care câștiga ambele probe, în timp ce Adrian Drăgan/ Vali Brădățeanu, porniți printre primii în concurs, ca urmare a prezenței în FIA ERT, încheiau abia pe locul 5.
La a doua trecere pe aceleași probe, beneficiind de această dată de un drum mai curat, Drăgan reușește cel mai bun timp în ambele treceri. Drăgan câștigă de altfel și proba superspecială, trecându-și în cont trei victorii de PS.
Un mic incident a perturbat însă evoluția pe superspecială, respectiv pornirea aspersoarelor pentru spațiile verzi. În acel moment, cursa a fost neutralizată, echipajele V.Miculici/ R. Frețean, B.Talasman/ A. Mitrașcă, P.Kelemen/ G.Molnar și G. Ene/ C. Solomon primind din oficiu același timp.
La finalul primei zile, grație unei evoluții constante Adrian Teslovan/ Imre Cseh prelua fotoliul de lider, urmat la puțin peste 5 secunde de Adrian Drăgan și la 17 secunde de Vlad Miculici.
Debutantul Gabriel Ene, avându-l în dreapta pe experimentatul navigator Ciprian Solomon (fost campion național absolute în 2003 cu Mihai Leu) este autorul unei scurte incursiuni în decor pierzând peste 10 minute.
Deși cu o configurație a probelor speciale diferită de cea din prima zi, scenariul primei bucle din ziua secundă, format din trei probe speciale, a fost același. Proba este adjudecată însă de Bogdan Talasman – câștigătorul de la Brașov- acesta fiind al treilea câștigător de probă specială din raliu. Talasman era urmat de Teslovan, Kelemen, Miculici, Drăgan și Ene, dar rezultatul îl avantajează pe Teslovan care reușește să se mențină în fruntea clasamentului. A doua probă a zilei și cea mai lungă din concurs, consemnează o nouă victorie pentru Vlad Miculici, a treia sa victorie de PS și care îl aduce la egalitate cu Adrian Drăgan pentru lupta din Trofeul DMACK, care recompensează echipajul cu cele mai multe victorii de PS. Bogdan Talasman abandonează ca urmare a unor avarii la mașină datorate trecerii printr-un vad de apă pe proba anterioară. Evoluția constantă avea să-l mențină însă pe Teslovan pe prima poziție, dar Miculici și Kelemen trec de Drăgan în clasamentul general.
A treia probă a zilei, a opta a raliului, este câștigată chiar de către lider, Teslovan trecându-și la rândul său numele pe lista câștigătorilor de probă specială. Pe această probă Drăgan, deși sosit al doilea, va primi o penalizare de 10 secunde pentru start anticipat, iar Vlad Miculici va fi autorul unei ușoare ieșiri în decor soldată cu avarii ale punții spate.
Ultima buclă a raliului va respecta același scenariu, dar liderul, Adrian Teslovan, abandonează ca urmare a unor probleme la cutia de viteze. În prim plan vine Peter Kelemen, care reușește să câștige PS 9 (al cincilea câștigător de probă specială) și să preia conducerea, fiind al treilea lider al raliului. Miculici, cu mașina reparată, câștigă PS 10, dar podiumul final este stabilit pe ultima probă, adjudecată de Kelemen cu doar două zecimi în fața lui Drăgan și 2 secunde față de Miculici.
Peter Kelemen câștigă așadar a doua etapă a sezonului în Cupa Dacia, aceasta fiind prima victorie pentru el. Pe poziția secundă încheie Vlad Miculici, iar Adrian Drăgan ocupă ultima treaptă a podiumului în Raliul Aradului 2015, fiind singurul cu doua podiumuri consecutive în 2015. Gabriel Ene este recompensat cu trofeul oferit debutanților, în timp ce Vlad Miculici duce acasă Trofeul DMACK.

Numărul mare de câștigători de probă specială (Miculici 3, Drăgan 3, Kelemen 2 șI Talasman 1, Teslovan 1), revenirile spectaculoase ale lui Drăgan în prima zi, Vlad Miculici și Peter Kelemen în ziua secundă, schimbările de lider, precum și lupta deosebit de strânsă pentru victoria pe fiecare probă specială, de la prima până la ultima au ridicat din nou nivelul spectacolului oferit de Cupa DACIA și au pus în valoare performanțele și mai ales fiabilitatea mașinilor de concurs.
În 2015 Cupa DACIA are drept partener principal UNIOR și se bazează pe sprijinul partenerilor tehnici: anvelope DMACK – importator Colina Motors, ORECA – furnizorul echipamentului de securitate.
Pentru mai multe detalii despre Cupa DACIA puteți vizita pagina facebook Cupa Dacia – Rally.