Formulă completă pentru Transilvania Rally 2015 etapa a 5-a CNRD

Share this:

• 9 echipaje la startul etapei a cincea și a doua de asfalt a sezonului 2015

• Adrian Drăgan și Vlad Miculici și Alex Mirea revin în Cupa Dacia

• Începând cu această etapă în Cupa DACIA se aplică regula SuperRally sau Rally 2 exact ca în regulamentul FIA

București 15 iulie 2015. După ce etapa a patra Raliul Moldovei Moinești a consemnat o prezență modestă în cadrul Cupei DACIA, cu doar cinci echipaje la start, etapa a cincea Transilvania Rally, care este totodată a doua de asfalt a sezonului, dar și prima din partea secundă a Campionatului, adună la start 9 echipaje. Revin așadar în Cupă, Adrian Drăgan/ Vali Brădățeanu, precum și Vlad Miculici/ Rareș Fețean. O altă noutate o reprezintă revenirea în Cupa DACIA a lui Alex Mirea, secondat de Dragoș Despinoiu, care și-au anunțat intenția de a concura până la finalul sezonului. Aceștia vor concura pe mașina lui Gabriel Ene care a optat pentru o altă categorie. Marele absent rămâne Viorel Ivan.
Odată cu etapa a patra lupa pentru titul cupei a devenit una de rutina, echipajele protagoniste trecând de la poliotica „maximum attack” la o luptă pozițională de așteptare și de acumulare a cât mai multor puncte.
Deosebit de interesantă a devenit și întrecerea Debutanților din Cupa DACIA, mai ales după ce Norbert Maior a reușit să câștige etapa trecută. Așteptăm cu interes replica celorlalți lupi tineri, Andrei Mitre sau Filip Bădina.
Ediția din acest an a Transilvania Rally 2015 programată între 17-18 Iulie pe specialele de asfalt din județul Cluj propune echipajelor Cupei DACIA peste 120 de km de probe de clasament, împărțiți în 11 probe și două superspeciale, una în Cluj Napoca iar cealaltă în centrul orașului Turda.
Din punctul de vedere al regulamentului Cupei, noutatea o reprezintă adoptarea regulii Super Rally sau Rally 2, conform prescripțiilor FIA. Astfel, un echipaj care abandonează în prima zi va putea lua stratul în ziua secundă, în concurs, cu o penalizare de timp aferentă probelor speciale pe care nu le-a parcurs.
Raliul considerat deopotrivă unul extrem de rapid, dar și tehnic pune accent pe talentul piloților dar și pe priceperea navigatorilor, proba regină „Dângău” de 30 km ce va fi parcursă de două ori într-un sens și odată în celălalt sens va stabili probabil ierarhia finală.
Transilvania Rally va fi de asemenea și etapa în care va rula în formula tehnică finală modelul Dacia SANDERO 0.9 Tce. George Grigorescu va pilota această mașină în afara concursului, ca mașină de deschidere. Grigorescu o va avea în dreapta sa pe Cristiana Oprea, PR FRAS, care va avea astfel ocazia să ia pentru prima data contact cu lumea competițiilor auto. Debutul oficial în concurs pentru Sandero 0,9TCe nu s-a putut produce la această etapă, deoarece a beneficiat recent de o nouă evoluție a motorului, realizată împreună cu Dacia, Transilvania Rally fiind astfel un raliu test.
În 2015 Cupa DACIA are drept partener principal UNIOR și se bazează pe sprijinul partenerilor tehnici: anvelope DMACK – importator Colina Motors, ORECA – furnizorul echipamentului de securitate.
Pentru mai multe detalii despre Cupa DACIA puteți vizita pagina facebook Cupa Dacia – Rally.

Clasament Cupa DACIA 2015* după 4 etape:
1. B.Talasman/ A.Mitrașcă 72p
2. P.Kelemen/ G.Molnar 69p
3. V.Miculici/ R.Fetean 52p
4. V.Ivan/ G.Dumitru 51p
5. G.Ene/ C.Solomon 48p
7. A.Teslovan/ I. Csech 43p
8. A.Drăgan/ V.Brădățeanu 42p
9. N.Maior/ A.Pop 33p
10. A.Mitre/ M.Capet 26p
*4 puncte se acordă bonus pentru start la fiecare etapă

Facebook Comments