La sfârşitul săptămânii trecute s-a desfăşurat la Cluj cea de-a şasea etapă a Campionatului Naţional de Raliuri, Transilvania Rally. Pilotând exemplar, Raul Badiu a câştigat Cupa Dacia după ce a “bătut” toate probele speciale. Cea de-a doua poziţie i-a revenit lui Bogdan Talaşman, podiumul fiind completat de Andrei Mitre.
Cupa Dacia a fost bine reprezentată la etapa de asfalt de la Cluj, 9 echipaje participând joi seară la startul festiv din centrul oraşului. Prima zi de concurs a avut loc vineri şi a constat în parcurgerea a 4 speciale. La bordul modelului Logan 1.6 MPi, echipajul Raul Badiu / Gabi Lazăr a obţinut cei mai buni timpi ai cupei pe fiecare probă, având la finalul zilei un avans de 1 minut şi 45 de secunde în fruntea clasamentului. Înainte de debutul zilei de sâmbătă, Bogdan Talaşman şi Andrei Mitraşcă se aflau pe poziţia secundă în timp ce a treia poziţie era ocupată de Ioan Mihuţ şi Radu Gurămultă. Norbert Maior şi Alina Bianca Pop au încheiat prematur Transilvania Rally, ieşind violent în decor şi răsturnând maşina pe PS2 Manastireni, cea mai lungă probă a raliului (28.2 km). “Norbert a vrut să demonstreze în etapa de casă a echipei sale că poate ţine pasul cu Raul, iar asta a fost o greşeală tactică” a declarat George Grigorescu, promotorul Cupei Dacia. “Pentru Norbert era suficient să încerce să îl urmărească pe Raul şi nu să încerce cu orice preţ să îl întreacă. Eventual să folosească punctual performanţele superioare ale Daciei Sandero 0.9 Tce. Nu era cazul să forţeze pe o proba de la începutul raliului, care era şi la vale şi unde se ştia că Raul va merge tare. Să sperăm că nu vor fi consecinţe majore pentru el.” a adăugat George Grigorescu.
Raul Badiu, pilotul care a dus în acest an Cupa Dacia la cel mai înalt nivel, şi-a adjudecat şi celelalte 5 speciale desfăşurate sâmbătă (una fiind anulată din motive tehnice) şi s-a apropiat de titlul de campion. “După 3 etape pe macadam, suprafaţa mea favorită, şi tot atâtea victorii, porneam în Transilvania Rally cu încredere şi cu un moral bun, însă conştienţi că vom avem o sarcină mai dificilă, de data aceasta trebuind să înfruntăm asfaltul de pe specialele clujene. După cum ne aşteptam, a fost nevoie să ne întrebuinţăm foarte serios pentru a atinge rezultatele propuse. Am reuşit să menţinem un ritm ridicat, ferit de probleme şi erori iar finalmente să obţinem maximul şi de la acest raliu. Suntem foarte bucuroşi că am reuşit să mai facem un pas important spre câştigarea titlurilor categoriilor unde suntem angrenaţi.” a declarat Raul Badiu.
Pe lângă locul 2 în Cupa Dacia, Bogdan Talaşman a obţinut în Transilvania Rally 2 puncte adiţionale în urma poziţiei secunde pe power stage. Deşi au avut un început greu de sezon la Braşov, pentru echipajul Bogdan Talaşman / Andrei Mitraşcă au urmat 5 podiumuri consecutive (între care 3 clasări pe locul 2). Strategia bună şi constanţa îl poziţionează pe campionul en-titre al Cupei Dacia pe un confortabil loc 2 în clasamentul general, la 30 de puncte în faţa lui Norbert Maior. Avându-l în drapta sa pe Bogdan Iancu, Andrei Mitre confirmă tot mai des prin rezultate. Podiumul de la Cluj reprezintă egalarea celui mai bun rezultat, obţinut la Arad. “La Transilvania Rally am avut un parcurs foarte bun. Am reuşit o nouă clasare pe podiumul Cupei Dacia şi am reuşit să urcăm pe poziţia secundă în clasamentul juniorilor, poziţie pe care sperăm să o menţinem până la finalul anului. Probele acestei etape au îmbinat viteza cu tactica, ceea ce mi-a plăcut foarte mult. Sper că organizarea pentru anul următor să fie mai bună şi să ne bucurăm în totalitate de acestă cursă.” a declarat Andrei Mitre la finalul raliului. Foarte aproape de o clasare pe podium s-a aflat echipajul Ioan Mihuţ / Radu Gurămultă. Însă pe penultima proba specială, maşina lor de concurs a rămas suspendată pe un mal de pământ mai mult de 6 minute. Chiar dacă a fost repusă în mişcare cu ajutorul spectatorilor, cei doi au încheiat doar pe a şasea poziţie după ce la începutul specialei ocupau locul secund.
Duelul primului loc în clasamentul debutanţilor dintre Dan Zaharia şi Radu Luca a fost afectat de capacitatea de concentrare a acestuia din urmă. Luca a fost dat peste cap în urma unei dezbateri cu oficialii raliului pe subiectul interpretării ambigue a regulamentelor. Din păcate, performanţa concurentului în timpul cursei a fost afectată, ceea ce s-a văzut şi în parcursul său. Iar rezultatul final pare să fie retragerea lui Radu Luca din Campionatul Naţional de Raliuri. Asta nu ştirbeşte însă din parcursul foarte bun al lui Dan Zaharia, care a obţinut a două victorie în clasamentul Cupei Dacia – debutanţi şi locul 4 la general alături de un nou copilot. “Cu Florinel Tincescu lipsind de la Cluj din motive personale, am crezut că va fi al doilea an consecutiv în care nu voi lua startul în raliul de casă.” a declarat Sergiu Itu. “Din fericire însă, Dan a avut alte idei şi a venit cu o propunere pe care am acceptat-o din prima. Am încercat să îi împărtăşesc toată experienţă mea şi să îl ajut cu tot ce pot pentru a-şi îmbunătăţi dictarea, trasele, dar şi abordarea unui raliu. La final, amândoi suntem mulţumiţi de rezultatul obţinut şi ştim că etapa de la Cluj a fost doar un punct de plecare. Pe această cale aş dori să mulţumesc şi echipei tehnice, fără de care nu am fi putut termina acest raliu, dar şi lui Marco Tempestini pentru permisiunea acordată.” a adăugat Itu junior, navigatorul lui Dan Zaharia la etapa din Ardeal.
Andrei Gîrtofan şi Doru Vraja au încheiat pe locul 2 în clasamentul debutanţilor, în faţa echipajului Radu Luca / Mihai Stanciu care a urcat pe ultima treaptă a podiumului. Abandonând la Cluj, Daniel Rusciuga şi Mihăiţă Lăzărescu au pierdută câte o poziţie în clasamentele Cupei Dacia, aflându-se acum pe 7 la general şi pe 3 la debutanţi. Tot la volanul unei Dacia, însă fără să puncteze în cupă, a luat startul în Transilvania Rally şi Filip Badina. Avându-l în dreapta sa pe George Grigorescu, tânărul pilot a avut o evoluţie foarte bună, performantă, însă care s-a finalizat cu abandon. “La 18 ani abia împliniţi, Filip a vrut să demonstreze că poate, iar eu confirm că poate. Dar a picat în aceeaşi capcană în care au picat prea mulţi debutanţi, aceea de a-şi dori să piloteze la limită fără a avea know-how-ul şi experianta necesară de a ieşi din situaţiile – limită pe care le întâlnesc.” a declarat George Grigorescu.
Următoarea etapă a Cupei Dacia se va desfăşura pe macadam, în 9-10 septembrie, la Iaşi. În 2016 Cupa DACIA are că partener VIAROM iar parteneri tehnici sunt MICHELIN, ORECA, PILOT, MIVAL CLASS, TCM TURBO şi SIXT.
Clasament Cupa DACIA la Transilvania Rally:
- R. Badiu / G. Lazăr
- B. Talaşman / A. Mitraşcă
- A. Mitre / B. Iancu
- D. Zaharia / S. Itu (Locul I debutanţi)
- A. Gîrtofan / D. Vraja (Locul II debutanţi)
- I. Mihuţ / R. Gurămultă
- R. Luca / M. Stanciu (Locul III debutanţi)
Abandonuri:
- Maior / A. Pop
- Rusciuga / M. Lăzărescu
Clasament general Cupa DACIA 2016 după 6 etape:
- R. Badiu / G. Lazăr 183p
- B. Talaşman / A. Mitraşcă 121p
- N. Maior / A. Pop 91p
- A. Mitre / B. Iancu 89p
- R. Luca / M. Stanciu 78p (Locul I debutanţi)
- D. Zaharia / S. Itu 70p (Locul II debutanţi)
- D. Rusciuga / M. Lăzărescu 62p (Locul III debutanţi)
- A. Gîrtofan / D. Vraja 55p
- V. Ivan / D. Gheorghe 15p
- C. Oprea / D. Haţegan 14p
- J. Tatu / E. Rotaru 12p
- I. Mihuţ / R. Gurămultă 16
*Se acorda 4p bonus pentru participare