Prima etapă pe macadam din sezonul 2017 a adus în atenția spectatorilor întrecerea dintre generația tinerilor „lupi” și cea a „veteranilor” Cupei DACIA. Nivelul competiției cu siguranță va crește în acest an prin revenirea campionului ediției din 2011, Bogdan Năstase, care va participa în restul sezonului la volanul unei Dacia Logan. Lupta din restul sezonului va fi cu atât mai interesantă cu participarea piloților Bogdan Talașman, campionul Cupei DACIA 2015, și a lui Viorel Ivan, campionul ediției din 2010.
Într-un fel parcă predestinat, prima categorie a concurat pe noua Dacia Sandero 0.9 TCe, un model dinamic și modern, care urmează tendința de downsizing, în timp ce piloții cu experiență de ani de zile în competiția monomarcă au ales ca material de concurs rezilientul model Logan 1.6 MPi.
Raliul Aradului a fost dominat fără ezitare de talentatul Norbert Maior, care la doar 18 ani se conturează a fi unul dintre favoriții titlului de campion al Cupei DACIA 2017. Cu o evoluție excelentă pe fiecare probă specială, performanțele sale au demonstrat că noul model Sandero este competitiv și în lupta de la clasa 9, la finalul celor două zile de concurs obținând un satisfăcător loc 2 în acest clasament.
„Etapa de la Arad ne-a plăcut mult în acest an, când am terminat fără probleme. Am întâlnit niște probe foarte frumoase de macadam și ne-am simțit bine pe majoritatea dintre ele. În prima zi ritmul a fost bun, dar nu cât mi-aș fi dorit eu, însă în ziua secundă ne-am simțit mai bine, revenind la ritmul pe care mi-l doream. Am plecat din primul service cu o penalizare de 1 minut, pe care eram hotărâți să o recuperăm cât mai rapid. Au urmat câteva probe bune pentru noi, unde ne-am intrat în ritm, reușind să ne menținem pe prima poziție până la finalul cursei. Suntem bucuroși în final de rezultatele noastre, precum și de victoria la echipe, unde am contribuit cu punctele de la Cupă.” a declarat Norbert Maior.
Ieșeanul Dan Zaharia a demonstrat că sesiunile de teste premergătoare raliului și o afinitate deosebită pentru macadam sunt ingredientele necesare pentru a reveni pe podiumul de la finalul unui raliu. Acomodarea cu Sandero și-a spus cuvântul, pilotul disputând în prima zi locul 2 în clasamentul general, fiind însă întrecut pe prima probă din cea de-a doua zi de Mihnea Mureșan, și el unul dintre juniorii ce evoluează acest sezon pe Sandero.
A doua zi tinerii au fost puși în dificultate de campionii edițiilor anterioare, Talașman și Năstase, care nu au reușit însă să recupereze suficient de mult până la finalul celei de-a doua zile de concurs. Astfel, configurația podiumului la general a rămas cu Norbert Maior/Dorin Pulpea în frunte, Mureșan pe 2 și Zaharia pe 3, urmând apoi în clasamentul etapei Năstase pe locul 4 și Talașman pe 5.
„Raliu Aradului a însemnat pentru mine revenirea la bătrânul Logan, după ce am “testat” calitățile noului venit Sandero. În plus am avut un nou copilot, Daniel Voinea, împreună urmând să atacăm restul campionatului. Am avut o abordare precaută la început, cu rezerve, dar acomodarea a venit repede, timpii de pe probele de a doua zi fiind unii promițători. Superioritatea modelului Sandero este clară, sperăm să putem face și noi trecerea definitivă la acest model. Salutăm revenirea lui Bogdan Nastase, sigur va fi un plus de spectacol pe probe. Ne vedem la Bacău!” a spus Bogdan Talașman.
Vlad Miculici și-a dorit un pic prea mult să recupereze punctele pierdute prin ieșirea din decor de la prima etapă a sezonului, astfel încât un incident de pe PS Șistarovăț din prima zi de concurs l-a obligat să reia startul în Super Rally.
În clasamentul debutanților, dominat categoric de Mihnea Mureșan/Andrei Hicea, am remarcat un rezultat notabil al piteșteanului Gheorghe Alexandru, secondat de copilotul cu experiență Ciprian Solomon. Podiumul a fost completat de echipajul Cristi Timisică/Mihai Căpeț.
Echipajul feminin Cristiana Oprea/Ioana Stan au adus și la această etapă un plus de farmec competiției și au avut un progres constant ce le-a poziționat la finalul raliului pe locul 5 în clasamentul debutanților. Echipajele Dragoș Popa/Sorin Colceriu și Ovidiu Costea/Robert Maior au evoluat bine pe probele speciale, terminând cu bine primul lor raliu de macadam.
În 2017 Cupa DACIA are ca partener principal Unior Tepid, leader pe piața sculelor industriale de mână, și este susținută și de RCI Leasing, Viarom și Mival Class. Partenerii tehnici care mențin buna desfășurare a competiției monomarcă sunt Michelin – cea mai performantă alegere de anvelope, Oreca – principalul furnizor al kit-ului Sandero, Pilot – producător de accesorii auto.
Pentru mai multe detalii despre Cupa DACIA puteți vizita site-ul www.cupadacia.ro și pagina facebook Cupa Dacia.
Următoare etapă a Cupei DACIA 2017 este Raliul Moldovei, care va avea loc chiar săptămâna viitoare la Bacău, în data de 16-17 iunie, și va păstra ca suprafață de concurs macadamul.
Clasamentul general Cupa DACIA 2017 după a treia etapă:
- M. Mureșan / A. Hicea 73p (Locul I debutanți)
- N. Maior / D. Pulpea 68p
- V. Ivan / D. Gheorghe 57p
- B. Talașman / M. Andreoiu 57p
- D. Zaharia / D. Plugaru 34p
- A. Gheorghe / C. Solomon 34p (Locul II debutanți)
- V. Miculici / E. Șipoș 25.9p
- C. Timisică / M. Căpeț 24p (Locul III debutanți)
- D. Popa / S. Colceriu 23.8p
- B. Năstase/ E. Gavril 20p
- A. Mitre / B. Iancu 18p
- O. Costea / R. Maior 17p
- C. Oprea / I. Stan 16p
- I. Mihuț/R. Gurămultă 12p
- A. Ionetecu/D. Ghigolea 6p
- P. Grigorescu/F. Maior 4.9p
- R. Luca / M. Stanciu 4p
*Se acordă 4p bonus pentru participare
Imagini de RallyZoom.ro și ABimages.ro (Bogdan Barabas & Adi Torjoc)