Am luat pulsul concurenților cu câteva zile înainte de startul mult așteptat al acestui sezon de raliuri. După o perioadă de incertitudine, schimbări de planuri și căutări de resurse pentru revenirea în mașinile de concurs, cele 13 echipaje ne-au povestit despre planurile și obiectivele lor la Raliul Argeșului, care va avea loc în acest weekend, pe 26-27 iunie 2020.
“Mergem pentru #1” declară ferm echipajul Cristi Sugar/Vlad Colceriu care a ocupat poziția de lider dupa o luptă strânsă la Raliul Argeșului 2019. “Setea mea de curse este la fel de mare, indiferent de perioada în care lipsesc, trebuie să ne bucurăm la maxim de fiecare secundă petrecută în mașina de curse” ne spune pilotul Cristi Sugar în interviul “Cupa Dacia pe timp de pandemie”, prefigurând starea de spirit a debutului de campionat.
Despre entuziasmul reîntoarcerii pe probe vorbește și Cristiana Oprea: “Mă bucur foarte mult să pot lua startul la primul raliu din acest sezon, după atâtea luni de pauză și provocări financiare majore.” Într-o noua formula, echipajul are ca obiectiv o clasare cât mai bună și speră sa poată replica locul pe podium obținut anul trecut, alături de copilotul Diana Hațegan, ca echipaj feminin unic în campionat. Despre formula actuală, tânăra ne spune: “Sunt foarte încântată de colaborarea începută cu Dumitru Gheorghe, care nu doar că mă va ajuta să cresc ritmul pe probele speciale din acest weekend, dar aduce în mașină un entuziasm și un optimism de care avem cu toții nevoie în această perioadă dificilă.”
Dupa debutul de succes de anul trecut, pilotul Horea Balea alături de copilotul Mihai Luncan revin la Argeș cu dorința de a-și consolida performanța și de a urca din nou pe podium. “Pentru noi, Raliul Argeșului a reprezentat debutul în CNR sezonul trecut, astfel ca nu puteam lipsi în acest an de la start. Vom ataca probele argeșene cu scopul de a ajunge la final pe podiumul general al Cupei Dacia și de a aduna cât mai multe puncte in clasamentul echipelor. Chiar dacă va fi un raliu fără spectatori, sperăm ca aceștia să ne urmărească de acasă în număr cât mai mare, iar noi să îi rasplătim cu un spectacol pe măsura.”
Evenimentele intense trăite pe probele Raliului Argeșului în 2019 își pun amprenta și pe intențiile echipajelor încercate. În timp ce echipajul Dragos Popa/Sorin Colceriu este setat pe consolidarea rezultatului sportiv “Începem campionatul cu gândul să reușim evoluțiile și ritmul de la ultimele raliuri pe asfalt din 2019 și cu speranța că anul acesta vom ajunge cu bine la finalul Raliului Argeșului”, echipajul Dan Albuț/Cristian Balea se concentrează pe bucuria de a concura în siguranță într-o etapă atât de ofertantă ca Raliul Argeșului 2020 “Dorim să ne distrăm după atâta pauză și să terminăm cu bine, dat fiind accidentul de anul trecut”.
Spiritul entuziast de competiție cu miza implicita este regăsit și în declarația echipajului Mihai Procopiu/Mihai Stanciu: “Vrem să ne bucurăm de fiecare kilometru de probă specială și nu avem un obiectiv specific, dar ne-am bucura și să fim pe podium la sfârșit.” În aceeasi notă, pilotul Artur Luca declară “De-abia aștept debutul sezonului după o pauza foarte lungă și plec cu gândul, la Raliul Argesului dar și în restul sezonului, de a progresa în continuare și de a învăța cât mai multe, pentru că e clar ca mai sunt multe de înțeles la volanul unei mașini de concurs și nu numai. În dreapta mea va sta bunul meu prieten Iulian Gheorghe, care este copilot debutant. Evident avem multe de reglat și coordonat, ritmul va fi pe masură, dar sperăm să-l îmbunătățim pe parcurs și, de ce nu, privim și către șansa de podium la general Cupa Dacia”.
Radu Luca/Dorina Luca sunt și ei la început de drum în ceea ce privește munca în echipaj și au obiective similare pentru Argeș: “Dorim să ne consolidăm ca echipaj și să ne familiarizam cât mai repede cu asfaltul, după o perioadă în care am absentat. O clasare cât mai buna ar fi un bonus meritat.” Acomodarea continuă și pentru echipajul Daniel Rusciuga/Marian Vârban, care au declarat că obiectivele lor sunt și în funcție de bugetul limitat, fiind nevoiți să ajusteze ritmul pe asfalt după abandonul de la Argeș 2019.
După un sezon 2019 încheiat cu obținerea trofeului Logan și clasarea la limita podiumului în clasamentul debutanților Cupei Dacia, echipajul Florian Popescu/ Dragos Badea revine în concurs cu același automobil Dacia Logan și cu obiectivul de a-și îmbunătăți performanța prin parcurgerea a cât mai mulți kilometri de probe speciale, dar au în vedere și o clasare cât mai bună la final de sezon.
La debutul în Cupa Dacia la Raliul Argeșului 2020, “new entry”-ul Victor Supuran/ Andrei Pintilii își sincronizeaza cu incredere agendele. Pilotul Victor Supuran: “Principalul meu obiectiv este acela de a mă bucura de participarea la raliu și de a mă obișnui cu ritmul pe care trebuie sa îl am la o etapă de raliu. De asemenea, îmi doresc împreună cu Andrei să ne obisnuim unul cu celalalt și să ne bucuram de prima noastră colaborare.” Copilotul Andrei Pintilii: “Acesta este un nou început pentru noi, pentru toți! Pornim cu entuziasm în acest an competițional, atât eu cât și Victor, ne dorim să acumulam câți mai mulți km în mașină, să creștem împreună de la o probă la alta pe măsură ce prindem încredere în noi ca echipaj. Și, nu în ultimul rând, principalul obiectiv este să terminăm raliul cu bine!”
Nu în ultimul rând, surpriza etapei este pilotul Raul Badiu, care revine în Cupa DACIA ca urmare a anulării mai multor etape din Junior WRC – obiectivul său din acest an. El și-a dorit să păstreze spiritul de competiție “în priză” fără să afecteze bugetul alocat participării în campionatul mondial, Sandero fiind soluția cea mai accesibilă pentru Raliul Argeșului: “Vom trata cursa cât se poate de profesionist și cu siguranță vor veni și rezultate bune.”