• Transfăgărășan, o probă spectacol care va face probabil diferența
• În premieră pentru Cupa DACIA este permisă utilizarea a opt anvelope DMACK pentru fiecare echipaj
Sibiu 20 august 2015. Sibiu Rally Challenge reprezintă o noutate absolută pentru toate echipajele concurente în Cupa DACIA, fiind pentru prima oară în istoria modernă a acestui raliu când traseul este unul de asfalt 100%. Din acest motiv toți concurenții, indiferent de experiență se află în fața unei noi provocări.
Sibiu Rally Challenge 2015 este un raliu unde aportul copiloților și scrierea notițelor vor avea o pondere ridicată în rezultatul final. Această etapă va solicita la maxim, motoarele, transmisia, frânele și pneurile datorită probelor speciale cu diferențe mari de nivel între start și sosire. În aceste condiții, fiabilitatea modelelor Dacia Logan precum și abilitatea echipajelor de a-și conserva frânele și pneurile pe probele de coborâre ar putea reprezenta de asemenea cheia succesului.
Deși este cotat doar ca etapă de coeficient 0,8 Sibiu Rally Challenge fiind retrogradat de la coeficient 2 după ce etapa nu s-a disputat în 2014, organizarea excelentă, probele spectaculoase și mediatizarea i-a convins pe toți protagoniștii Cupei DACIA să se înscrie în concurs.
Cu trei etape rămase de disputat din acest sezon, punctele acumulate aici ar putea fi decisive în stabilirea ierarheiei finale a sezonului 2015 în Cupa DACIA, condusă în acest moment de echipajul Bogdan Talasman/Andrei Mitrașcă, lideri încă din prima etapă după victoria surprinzătoare de la Brașov.
Interesantă a devenit și întrecerea Debutanților din Cupa DACIA, unde este de așteptat ca Andrei Mitre să-i dea o replică mult mai puternică lui Norbert Maior – câștigător la Bacău – după ce pe finalul etapei precedente Mitre a demostrat că are capacitatea de a se lupta la vârf.
Ediția din acest an a Sibiu Rally Challenge 2015 programată între 21-22 august pe specialele de asfalt din județul Sibiu propune echipajelor Cupei DACIA peste 81 km pentru cele opt probe de clasament. Deși este un raliu aparent scurt, probele speciale ce se vor derula pe traseul Sibiu-Păltiniș (dus-întors pe noapte), respectiv Transfăgărășan (Bâlea Cascadă) de asemenea în amebele sensuri în ziua a doua sunt printre cele mai tehnice din campionat fiind de așteptat să atragă și un număr record de spectatori.
O a treia probă specială (Baraj de 10km – se parcurge într-un singur sens), de asemenea o noutate pentru acest raliu propune concurenților un gen de probă care poate fi considerată „pe stil vechi”: drum îngust, aderență schimbătoare, alternanță între virajele rapide și cele lente.
Punctul principal de atracție va fi însă Transfăgărășanul cu cele două probe parcurse de câte două ori în ziua de sâmbătă. Raliul debutează însă încă de azi cu prezenatrea echipajelor și startul festiv, pentru ca mâine vineri echipajele să-și măsoare pentru prima dată forțele pe traseul de 2,5km ai probei de shakedown, în prima parte a zilei. Startul oficial în raliu se va da începând cu ora 20.00 pe traseul Sibiu-Păltiniș, concurenții urmând să parcugă la lumina proiectoarelor cele două probe programate.
Vremea schimbătoare și condițiile de munte cu ploi și ceață ar putea de asemenea să influențeze evoluția echipajelor. Astfel, Sibiu Rally Challenge oferă concurenților din Cupa DACIA scena perfectă pentru o luptă dramatică.
De altfel, date fiind condițiile meteo schimbătoare organizatorul Cupei DACIA permite concurenților ca pentru această etapă să folosească un număr maxim de 8 pneuri slick DMACK furnizate de Colina Motorsport, față de șase câte era permis până acum.
În 2015 Cupa DACIA are drept partener principal UNIOR și se bazează pe sprijinul partenerilor tehnici: anvelope DMACK – importator Colina Motorsport, ORECA – furnizorul echipamentului de securitate.
Pentru mai multe detalii despre Cupa DACIA puteți vizita pagina facebook Cupa Dacia. Mai multe detalii despre Sibiu Rally Challenge pe www.raliulsibiului.ro
Clasament Cupa DACIA 2015* după 6 etape:
1. B. Talasman/ A.Mitrașcă 88p
2. V. Miculici/ R.Fețean 74p
3. P. Kelemen/ G.Molnar 69p
4. A. Drăgan/ V.Brădățeanu 61p
5. V. Ivan/ G.Dumitru 55p
6. A. Teslovan/ I.Cseh 55p
7. G. Ene/ C.Solomon 48p
8. N. Maior/ A.Pop 37p
9. A. Mitre/ M.Căpeț 35p
10. A. Mirea/ D. Despinoiu 29p
*Se acordă un bonus de 4p pentru participare.