Prima etapă a Cupei DACIA 2017 și a Campionatului Național de Raliuri a avut loc în weekendul ce tocmai a trecut, la Brașov. Deși având cel mai bun timp pe probele speciale, în urma verificărilor tehnice de la finalul raliului s-a hotărât excluderea echipajului nr. 23 Norbert Maior/Dorin Pulpea, câștigător al etapei Tess Rally 2017 la Cupa DACIA devenind astfel Viorel Ivan/Dumitru Gheorghe.
Raliul Brașovului, evenimentul care deschide în mod tradițional sezonul autohton de raliuri, ne-a rezervat anul acesta o vreme surprinzător de frumoasă, care a îndemnat mii de spectatori să vină să vadă evoluția celor 71 de echipaje participante. Cupa DACIA 2017 a aliniat la startul primei etape 13 echipaje, dintre care 6 debutanți, păstrând viu conceptul „Start în motorsport. Aleargă românește!”. Mai mult, dintre cei 13 piloți de la start, 7 sunt juniori (sub 25 de ani).
Față de ediția de anul trecut când au luat startul doar 3 Sandero, anul acesta în Cupa DACIA au fost prezente 9 mașini din noul model cu motorizarea 0.9 TCe, confirmând încă o dată fiabilitatea acestuia.
De-a lungul celor 100 km de probe speciale, locurile 2 și 3 au fost puternic disputate de mai multe echipaje. Bogdan Talașman, cu o nouă mașină de concurs (Dacia Sandero) și alături de un nou copilot, Marcus Andreoiu, s-a poziționat în urma liderului Norbert Maior după prima specială a primei zilei, urcarea pe Valea Cetății (PS1 Râșnov 8.3 km). La superspeciala din centrul orașului s-a remarcat însă Viorel Ivan la volanul Daciei Logan, fiind al doilea cel mai rapid pilot pe PS2, urmat la 4 secunde de debutantul Mihnea Mureșan (Dacia Sandero).
Primele 3 locuri de la superspecială s-au păstrat și după primele două probe ale celei de-a doua zile, PS3 Poiana Brașov (8.2 km) și PS4 Râșnov (urcarea pe Pârâul Rece 16.05 km). Prima parcurgere a probei-regină, PS5 Babarunca (27.5 km), a adus și primul abandon, echipajul Vlad Miculici/Ervin Șipoș, iar Bogdan Talașman a revenit pe locul III în clasamentul general, terminând proba pe locul 2, urmat de Viorel Ivan pe 3 și de Andrei Mitre pe 4 (la doar 7 zecimi de secundă de Ivan). Întoarcerea pe PS6 Cheia (27.5 km) a consolidat podiumul de la finalul raliului, cu Norbert în frunte, Ivan pe locul II și Talașman pe III. Tot pe această probă echipajul 76 Radu Luca/Mihai Stanciu a ieșit în decor, după un derapaj într-un viraj de dreapta alunecos, când au trecut printre glisiere, răsturnându-se, însă fără urmări grave.
Power stage-ul – coborârea din Poiana Brașov – a fost încununat de aceeași vreme frumoasă și de un public numeros. Învingător al PS7 a fost tot echipajul 23, Norbert Maior/Dorin Pulpea, care au câștigat astfel toate probele speciale ale raliului, urmați de Ivan, pe locul II la doar 5 secunde și de Mureșan pe locul III.
Echipajul ieșean Dan Zaharia/Dan Plugaru și Andrei Mitre/Bogdan Iancu au schimbat materialul de concurs, trecând de la Logan la Sandero, Raliul Brașovului fiind astfel o etapă de acomodare pentru ei.
La debutanți, Mihnea Mureșan/Andrei Hicea s-au detașat semnificativ în fruntea clasamentului, lupta pentru restul podiumului urmând să se dea între Dragoș Popa/Sorin Colceriu și Alexandru Gheorghe/Ciprian Solomon. Cei din urmă au fost avantajați și de modelul Sandero, trecând astfel în fața lui Popa și terminând raliul pe locul II la debutanți. Următoarele echipaje clasate la debutanți au fost Ovidiu Costea/Robert Maior pe 4 și piteștenii Cristi Timișică/Mihai Căpeț pe 5. De amintit este și parcursul Cristianei Oprea, pilotul debutant care a revenit și anul acesta în formula echipajului feminin, de data aceasta la volanul unui Sandero și alături de copilotul Ioana Stan, fetele dorindu-și să fie o prezență constantă întreg sezonul.
În concluzie, a fost o primă etapă palpitantă, care prevede un sezon cu lupte frumoase pe probele speciale, cu un ritm crescut dat de noile mașini, dar și de ciocnirea generației juniorilor cu sportivii cu ștate vechi în Cupa DACIA.
În 2017 Cupa DACIA are ca partener principal Unior Tepid, leader pe piața sculelor industriale de mână, și este susținută și de RCI Leasing, Viarom și Mival Class. Partenerii tehnici care mențin buna desfășurare a competiției monomarcă sunt Michelin – cea mai performantă alegere de anvelope, Oreca – principalul furnizor al kit-ului Sandero, Pilot – producător de accesorii auto.
Pentru mai multe detalii despre Cupa DACIA puteți vizita site-ul www.cupadacia.ro și pagina facebook Cupa Dacia.
Următoare etapă a Cupei DACIA 2017 este Transilvania Rally, care se va desfășura la Cluj-Napoca, pe 4-6 mai.
Clasamentul general Cupa DACIA 2017 după prima etapă:
- V. Ivan / D. Gheorghe 32p
- B. Talașman / M. Andreoiu 23p
- M. Mureșan / A. Hicea 21p (Locul I debutanți)
- A. Mitre / B. Iancu 16p
- D. Zaharia / D. Plugaru 14p
- D. Gheorghe / C. Solomon 12p (Locul II debutanți)
- D. Popa / S. Colceriu 10p (Locul III debutanți)
- O. Costea / R. Maior 8p
- C. Timișică / M. Căpeț 6p
- C. Oprea / I. Stan 5p
- R. Luca / M. Stanciu 4p
- V. Miculici / E. Șipoș 4p
- N. Maior / D. Pulpea 0p
*Se acordă 4p bonus pentru participare
foto: Bogdan Barabas & Adi Torjoc