La sfârșitul săptămânii trecute a avut loc la Cluj cea de-a doua etapă a Campionatului Național de Raliuri și prima etapă a campionatului european TER, Transilvania Rally. A fost un eveniment cu emoții și așteptări mari, fiind raliul de casă al mai multor echipaje din Cupa DACIA. Cu o evoluție excelentă, juniorul Norbert Maior ne-a demostrat încă o dată că talentul îmbinat cu hotărârea de a lupta pe probele speciale îl pot readuce în lupta de la vârful clasamentului Cupei DACIA.
Norbert Maior, unul dintre piloții de doar 18 ani ai cupei monomarcă, a dominat categoric probele speciale ale raliului de casă, excepție fiind superspeciala din centrul orașului, unde a fost devansat cu doar o zecime de secundă de bine-cunoscutul pilot al cupei, Viorel Ivan. Astfel, la finalul acestui raliu, locul I Cupa DACIA a fost adjudecat de echipajul Napoca Rally Academy Norbert Maior/Dorin Pulpea, care au evoluat pe modelul Sandero 0.9 TCe.
„La Cluj lucrurile au funcționat foarte bine pentru echipajul nostru și sunt foarte fericit pentru asta. Mi-am dorit mult să repetăm rezultatul de la Brașov, astfel încât să demonstrăm că problema descoperită la mașina noastră de la Tess Rally nu a fost cauza rezultatului pe care l-am obținut acolo. Am pornit mai motivați ca niciodată să facem o figură frumoasă la Cluj și mă bucur că am reușit câteva clasări bune, care au culminat cu prima poziție la cupă și cu un loc secund în clasamentul mașinilor cu 2 roți motrice. În plus, mă bucur că ritmul nostru cu Sandero crește…se pare că după ce ne-am împrietenit cu ea, este o mașina care poate face rezultate remarcabile nu numai în clasamentul Cupei Dacia.” a spus Norbert.
Locul II a fost ocupat de debutanții Mihnea Mureșan/Andrei Hicea, care, în ciuda ritmului susținut de pe probe, au terminat raliul la 5 minute și 7 secunde în spatele locului I. Clujenii au abordat cu entuziasm acest prim raliu de acasă, iar satisfacțiile au fost pe măsură, în final obținând și locul I în clasamentul debutanților și locul II în clasamentul juniorilor FRAS: „Primul meu raliu de casă a fost unul pe care cu siguranță nu îl voi uita niciodată. Chiar dacă am început cu emoții, având un incident pe primii kilometri, la shakedown, am reușit să ne păstrăm calmul și să facem un raliu bun, în special în prima zi, pe ploaie. Condițiile meteo înșelatoare au făcut ca alegerea pneurilor potrivite să fie un factor decisiv pentru rezultatul final, astfel am fost plăcut surprins de aderența anvelopelor Michelin fără tăieturi suplimentare pentru evacuarea apei, chiar și în situații de ploaie abundentă. Vreau să le mulțumesc pe această cale, tuturor prietenilor care au venit să ne susțină, familiei mele și partenerilor fără ajutorul cărora nu am fi putut realiza aceasta performanță.”
Cei doi și-au disputat poziția pe podium cu echipajul Viorel Ivan/Dumitru Gheorghe, care în final au ocupat locul III, dovedind încă o dată experiența acumulată de-a lungul anilor la volanul Loganului.
Vlad Miculici a abordat un ritm precaut, terminând Transilvania Rally pe locul 4, dar și-a propus un rezultat ambițios pentru următoarea etapă, Raliul Aradului – eveniment care deschide seria raliurilor de macadam în 2017: “După isprava de la prima etapă, raliul de casă ne-a găsit în ipostaza de a ne prezenta la start cu doar 4 puncte la activ, ceea ce și-a pus amprenta puternic pe evoluția noastra. Trebuia să terminăm etapa asta, aveam nevoie de un ritm safe și cât mai multe puncte. Am reușit de pe prima probă să ne instalăm pe locul 4, pe care apoi l-am “gestionat” până la sfârșitul raliului. Suntem mulțumiți de punctele câștigate, însă nemulțumiți de ritmul pe care am fost nevoiți să-l avem, așa că la Arad “schimbăm foaia, ne dorim un podium!”
Podiumul clasamentului debutanților a fost completat de Alexandru Gheorghe/Ciprian Solomon (Dacia Sandero) și de Cristi Timisică/Mihai Căpeț (Dacia Logan).
“Programul școlar al lui Cristi nu ne permite să facem un sezon complet în 2017, de altfel la Cluj am parcurs probele speciale la recunoașteri o singură dată. Efectele s-au văzut pe PS1 unde am avut o ușoară ieșire în decor, după care am revenit și am continuat într-un ritm mai „safe”. Una peste alta am avut un raliu bun, materialul de concurs nu ne-a facut nicio problemă, iar la final am reușit un loc 3 la Debutanți Cupa Dacia! Le mulțumim tuturor partenerilor, familiilor și spectatorilor că au fost alături de noi!” a declarat copilotul Mihai Căpeț.
Ovidiu Costea/Robert Maior au avut un ritm bun, terminând prima zi pe locul II între debutanții cupei. Din păcate, o ieșire în decor pe PS7 Mănăstireni 1 i-a făcut să încheie prematur acest raliu.
Debutantul Dragoș Popa a avut o etapă presărată cu ghinion: după a doua probă specială a fost nevoit să abandoneze din cauza unor probleme la cutia de viteze, începând a doua zi a raliului în regim de Super Rally. Probleme la motor în ultimele 4 probe speciale l-au făcut să piardă minute bune, terminând raliul pe ultimul loc.
Tot la Cluj a revenit în Cupa DACIA și echipajul Ioan Mihuț/Radu Gurămultă, însă din păcate și ei au avut parte de o serie de probleme tehnice care i-au ținut departe de lupta pentru podiumul clasamentului general al etapei.
Eforturile depuse de organizatorii clujeni pentru ediția din 2017 a Transilvania Rally sunt de apreciat, iar rezultatul a fost pe măsura promisiunilor – un raliu european, care a pus Clujul pe harta motorsportului internațional. A fost un eveniment foarte bine organizat, atât pentru participanți, cât și pentru spectatori. Întreg raliul a fost transmis live prin Radio Cluj, iar probele cele mai accesibile, Florești și superspeciala Cluj Arena, au atras peste 20.000 de spectatori. Prezența concurenților străini a ridicat ștafeta și va fi o plăcere să revedem evoluția acestora pe probele din Ardeal, alături de sportivii români, și în ediția din 2018 a Transilvania Rally – TER.
În 2017 Cupa DACIA are ca partener principal Unior Tepid, leader pe piața sculelor industriale de mână, și este susținută și de RCI Leasing, Viarom și Mival Class. Partenerii tehnici care mențin buna desfășurare a competiției monomarcă sunt Michelin – cea mai performantă alegere de anvelope, Oreca – principalul furnizor al kit-ului Sandero, Pilot – producător de accesorii auto.
Pentru mai multe detalii despre Cupa DACIA puteți vizita site-ul www.cupadacia.ro și pagina facebook Cupa Dacia.
Următoare etapă a Cupei DACIA 2017 este Raliul Aradului și va face trecerea la raliurile de macadam, în data de 2-3 iunie.
Clasamentul general Cupa DACIA 2017 după a doua etapă:
- V. Ivan / D. Gheorghe 57p
- M. Mureșan / A. Hicea 48p (Locul I debutanți)
- B. Talașman / M. Andreoiu 41p
- N. Maior / D. Pulpea 34p
- A. Gheorghe / C. Solomon 22p (Locul II debutanți)
- V. Miculici / E. Șipoș 21p
- A. Mitre / B. Iancu 18p
- D. Popa / S. Colceriu 15.8p
- C. Timisică / M. Căpeț 14p (Locul III debutanți)
- D. Zaharia / D. Plugaru 14p
- O. Costea / R. Maior 12p
- I. Mihuț/R. Gurămultă 12p
- C. Oprea / I. Stan 10p
- A. Ionetecu/D. Ghigolea 6p
- P. Grigorescu/F. Maior 4.9p
- R. Luca / M. Stanciu 4p
*Se acordă 4p bonus pentru participare
Mulțumim pentru imagini RallyZoom.ro și ABimages.ro (Bogdan Barabas & Adi Torjoc)