Penultimul raliu al sezonului a fost programat în week-endul 24-26 septembrie pe dealurile din apropierea Clujului, Raliul cu cea mai numeroasă prezență , peste 85 de echipaje la start,a avut însă dificultăți din cauza vremii nefavorabile , ploaia fiind un factor perturbator atât pentru organizatori cât și pentru piloți .
În a doua zi de compeție doar două din cele 5 probe s-au disputat restul fiind anulate ca urmare a unor evenimente de curse , ieșiri în décor și accidente cu avarii serioase care nu au permis eliberarea în timp util a probelor speciale.
Tocmai din această cauză a fost un val de nemulțumire în randul piloților care au declarat că au investit bugete considerabile pentru a veni la etapă și nu au apucat să evolueze decât pe 5 din cele 8 probe programate .
În competiția monomarcă “Cupa Dacia” , prezență constantă la Transilvania Rally, Raul Badiu, pilotul DTO Rally Team a fost cel care a facut legea , câstigand fără drept de apel toate probele speciale disputate .
Înaintea startului , pe primul loc în clasamentul general erau campionii en-titre Cristi Sugar/Vlad Colceriu care aveau un avans fragil de 3 puncte , fără a socoti regula N-1 etape care ii plasau totusi in față pe rivalii Badiu/Fagetean. Nevoia de a marca puncte pentru pentru echipa DTO în clasamentul pe echipe, era un factor de presiune mult mai puternic pentru Raul Badiu.
Dublu campion la Cupa Dacia Raul Badiu, s-a adaptat cel mai bine la condițiile meteo și după fiecare probă a adăugat secunde importante ca și ecart intre el și urmăritori . După prima zi, cu trei probe speciale parcurse , inclusiv cu o specială de noapte Raul Badiu si Rares Fețean aveau față de urmaritorii lor Cristi Sugar Vlad Colceriu nu mai putin de 1 minut si 46 avans .
Campionii en-titre Cristi Sugar /Vlad Colceriu au facut eforturi considerabile să recupereze din ecartul de timp , au parcurs chiar și proba nocturnă cu rampa de lumini căzută, dar tot nu au reușit să se apropie amenințător. La final au ramas pe treapta secundă a podiumului , la o distanță de 3 minute și 12 secunde față de caștigători .
În cursa de urmărire a lui Raul Badiu au fost implicate și alte trei echipaje Horia Balea/Mihai Lucan , Victor Supuran /Mihai Supuran si Dragoș Popa/Sorin Colceriu , doar ultimii reusind sa termine raliul și să se plaseze în apropierea podiumului .
Pe poziția a treia a Clasamentului Cupei a venit echipajul M.Dumitrescu/B.Nitescu care a beneficiat și de abandonul unor echipaje mai bine clasate . Cu o evoluție prudentă fără asumarea unor riscuri “bronzul” a fost trecut in dreptul lor , la o diferență de 10 minute și 28 secunde față de locul 1 .
Surprinde clasarea în afara podiumului a echipajului Dragoș Popa /Sorin Colceriu care ocupau locul 3 , pina când o pană de cauciuc i-a facut să piardă timp prețios .
Din 10 echipaje înscrise la Cupa Dacia ,6 au terminat etapa , neînregistrandu-se nici un abandon tehnic , ceea ce arată încă odată fiabilitatea mașinilor Dacia Sandero 0,9 Tce .
Clasamentul General în Cupa Dacia –Transilvania Rally
- Raul Badiu/Rares Fetean – 01:13:04,7
- Cristi Șugar/Vlad Colceriu – 01:16:17,0
- Mihai Dumitrescu/Bogdan Nițescu 01:23:33,3
- Dragos Popa/Sorin Colceriu 01:25:00,7
- Florian Popescu /Dragos Badea 01:25:33,5
- Paul Pirvan /Dan Mandrut 01:27:10,0
Promotorul Cupei Dacia, George Grigorescu , la volanul unei mașini de teste Dacia Sandero 0,9 Tce, a fost din nou echipaj de deschidere “0” . În dreapta a avut co-pilot pe fiica sa Patricia Grigorescu ,revenită în motor sport , dar la prima experiență de co-pilot .
Toate echipajele care s-au aliniat la startul Cupei Dacia din Raliul Clujului l-au comemorat pe pilotul Silviu Procopiu, participant la ultimele trei ediții , dispărut în această lună .
Clasamentul general anual în Cupa Dacia se prezinta astfel :
- Raul Badiu 156 puncte
- Cristian Șugar 152 puncte
- Dragos Popa 113 puncte
- Dan Albuț 84 puncte
- M. Dumitrescu 82 puncte
- Victor Supuran 75 puncte
- F. Popescu 68 puncte
- Horia Balea 61 puncte
- Radu Luca 58 puncte
- Teodor Dănilă 50 puncte
- Artur Luca 42 puncte
- Cristiana Oprea 21 puncte
- S.Procopiu 16 puncte
- D. Rusciuta 15 puncte
- Dan Mandrut 4 puncte
*Se acordă 4p bonus pentru participare
In configurația actuală pentru podium trebuie ținut cont de algoritmul federal N-1 , prin care este declarat câștigător cel care acumulează cele mai multe puncte în etapele de campionat parcurse, din care se scad punctele de la cea mai slabă clasare . Dintre toti concurentii doar echipajul Cristian Sugar/Vlad Colceriu urmează să-și scadă puncte .
Urmatoarea etapă , ultima a actualului Campionat este cea de la Bacau pe 24-25 octombrie, care înlocuiește Raliului Aradului în calendarul competițional.
Cupa DACIA 2020 are ca parteneri Dacia Finance – servicii de leasing, Viarom – construcții drumuri, Mival Class și Happy Credit. Parteneri tehnici sunt GT2i – marcă de produse echipamente protecție sport auto. Pentru al treilea sezon consecutiv, furnizorul anvelopelor de competiție pentru Cupa DACIA este Hankook prin Bucur Tuning. Partener media este Radio România Actualități, care după fiecare raliu le oferă ocazia piloților și copiloților care aleargă românește să își împărtășească direct din studio experiențele din mașina de curse, în cadrul emisiunii “Între Prieteni”.
Mai multe informații despre evoluția echipajelor și noutățile competiției monomarcă puteți găsi pe site-ul www.cupadacia.ro, pe pagina facebook Cupa Dacia și pe contul de instagram @cupadacia.
Foto de Simcat