Ultimul raliu al sezonului a fost programat în week-endul 23-25 octombrie pe dealurile Moldovei din apropiere Bacăului. Cu 11 probe de macadam și o probă speciala de viteză pe circuit, Raliul Bacăului a fost finalul de sezon la care s-au aliniat 58 de echipaje, dar numai 44 au terminat , restul fiind abandonuri tehnice sau incidente de curse. Disputele pe macadam au fost programate în doua zile –sâmbată și duminică , ziua a doua fiind mai cu suspans din cauza probelor în pădure pe drumuri mai înguste și alunecoase.
În competiția monomarcă “Cupa Dacia”, Raul Badiu, pilotul DTO Rally Team s-a impus fără drept de apel câstigand toate cele 12 probele speciale disputate . De menționat că Raul , în toate raliurile la care a participat în acest sezon – 5 , nu a pierdut nici o probă specială , acesta fiind un adevărat record , iar supremația i-a fost recunoscută cu sportivitate de toți adversarii.
Dublu campion la Cupa Dacia (2013 , 2016) , Raul Badiu s-a adaptat cel mai bine la condițiile meteo de la Bacău și după fiecare probă a adăugat secunde importante ca și ecart între el și urmăritori .
Dupa abandonul tehnic al principalilor urmăritori Cristi Sugar /Vlad Colceriu , pentru echipajul cu numarul de concurs 26 singurul adversar ramânea timpul și Raul Badiu însuși. Nici măcar un eventual incident de curse sau o problema tehnică nu i-ar mai fi putut răpi titlul la Cupa Dacia 2020.
În momentul în care campionii Cupei Dacia în 2019 Cristi Sugar /Vlad Colceriu au abandonat la CO 6 cu probleme tehnice , înaintea ultimelor două speciale ale primei zile , era un ecart de 1 minut și 4 zecimi de secundă si diferență de numai 4 puncte în Clasamentul General.
Pe poziția a doua a Clasamentului General al etapei a venit, ca o veritabila surpriză, echipajul Lucian Sauciuc/Gabriel Lionte , cei doi fiind adepți ai formulei “One Event” .
Au venit , au concurat și au “împușcat “ un loc pe podium . Componenții echipajului “de argint” au avut evoluții remarcabile pe parcursul întregului raliu, fiind mereu în poziția secundă după abandonul lui Sugar .
Locul al treilea a revenit , la final , pe merit debutanților Mihai Supuran și Victor Supuran , echipajul care isi merita titlul de “rookie of the year” . Cu numarul de concurs 407 fratii Supuran au mers corect , “conservat” pentru a obține puncte pentru Clasamentul General și pentru a puncta și la categoriile debutanți și juniori.
Clasament General Cupa Dacia – Raliul Moldovei
- Raul Badiu/Rareș Fetean 1:25:23,0
- Lucian Sauciuc/Gabriel Lionte 1:32:21,5
- Mihai Supuran/Victor Supuran 1:34:52,4
- Dan Albut/Claudiu Bala 1:36:51,8
- Florentin Popescu/ Ciprian Solomon 1:38:56,9
În afara echipajului Cristi Sugar/Vlad Colceriu care au abandonat din motive tehnice , la Bacău au mai fost și alti ghinioniști . Echipajul Mihai Dumitrescu/Bogdan Nitescu a lovit un cap de pod (în aceeași zona în care și Raul Badiu a avut ceva emoții ) și pentru ei raliul s-a incheiat prematur .
A profitat de acest abandon echipajul Dan Albut /Claudiu Bala care venit pe locul patru și cu punctele acumulate și cele redistribuite ( conform regulamentului participanții care urcă pe podium la final de etapă , dar nu participă la minim trei curse trimit punctele către concurenții imediat clasați –punctele lui Lucian Sauciuc ) a suflat locul trei la General lui Dragoș Popa, care a pierdut prin neprezentare cele 12 puncte atribuite la start, absența fiind din motive bugetare .
Clasamentul general final în Cupa Dacia 2020 se prezinta astfel :
- Raul Badiu 202 puncte
- Cristian Șugar 162 puncte
- Dan Albuț 119 puncte
- Victor Supuran 114 puncte
- Dragos Popa 113 puncte
- F. Popescu 96 puncte
- M. Dumitrescu 94 puncte
- Horia Balea 61 puncte
- Radu Luca 58 puncte
- Teodor Dănilă 50 puncte
- Artur Luca 42 puncte
- Cristiana Oprea 21 puncte
- S.Procopiu 16 puncte
- D. Rusciuta 15 puncte
- Dan Mandrut 4 puncte
- Lucian Sauciuc 0 puncte
*Se acordă 12p bonus pentru participarea la ultima etapa
Din 7 echipaje înscrise la Cupa Dacia , 5 au terminat etapa de la Bacău , a fost un abandon tehnic și un incident de curse.
Promotorul Cupei Dacia, George Grigorescu , la volanul unei mașini de teste Dacia Sandero 0,9 Tce, a fost din nou echipaj de deschidere “0” . În dreapta a avut co-pilot pe fiica sa Patricia Grigorescu ,revenită în motor sport , în calitate co-pilot .
La finalul Raliului George Grigorescu a facut anunțul pentru viitorul sezon al Cupei Dacia 2021 care vine cu cateva modificari extrem de importante : vor fi două secțiuni – Cupa Dacia Start (destinata debutanților cu bugete entry level, ce vor concura pe Dacia Logan ) si Cupa Dacia Sport ( destinată modelelor Dacia Sandero 0,9 Tce cu toate evolutiile la zi ).
“Speram astfel să potențăm atuul Cupei Dacia <<start în motor sport>> dar și calea de lansare pentru piloții ambițioși “ , a concluzionat George Grigorescu, promotorul Cupei Dacia
Președintele FRAS Norris Mageanu în vizită la standul Cupei Dacia s-a arătat încrezator în legatura cu această evoluție :
“Cupa Dacia este o parte foarte importantă a motor-sportului românesc . Creșterea ei , dezvoltarea ei, aducerea de noi valențe conduce la pași înainte pentru întreg motor-sportul românesc . Noile schimbări anunțate –Cupa Dacia Start și Cupa Dacia Sport nu pot fi decât de bun augur “ a conchis oficialul FRAS .
Cupa DACIA 2020 are ca parteneri Dacia Finance – servicii de leasing, Viarom – construcții drumuri, Mival Class și Happy Credit. Parteneri tehnici sunt GT2i – marcă de produse echipamente protecție sport auto. Pentru al treilea sezon consecutiv, furnizorul anvelopelor de competiție pentru Cupa DACIA este Hankook prin Bucur Tuning. Partener media este Radio România Actualități, care după fiecare raliu le oferă ocazia piloților și copiloților care aleargă românește să își împărtășească direct din studio experiențele din mașina de curse, în cadrul emisiunii “Între Prieteni”.
Mai multe informații despre evoluția echipajelor și noutățile competiției monomarcă puteți găsi pe site-ul www.cupadacia.ro, pe pagina facebook Cupa Dacia și pe contul de instagram @cupadacia.
Foto de Simcat