Etapa a 5-a a Cupei Dacia, Raliul Sibiului a venit așa cum s-a și anticipat cu o serie de rezultate supriză și răsturnări de situație, pe fondul unui raliu cu multe întreruperi și a unui traseu care s-a deteriorat de la o trecere la alta.
La finalul unei etape complicate în care diferența a făcut-o modalitatea inteligentă de abordare și nu viteza, Răzvan Ungureanu ți Raluca Magdaș (Dacia Sandero) au câștigat cu un avans considerabil de timp în fața lui Radu și Dorina Luca (Dacia Sandero) și a echipajului Victor Supuran/ Andrei Mitrașcă (Dacia Sandero) sosiți în final doar pe locul trei.
Sibiul și-a reconfirmat renumele de raliu dur, multiplelele treceri pe sectoarele de clasament deteriorând drumul și afectând performanța echipajelor Cupei Dacia, concurenții fiind nevoiți să sacrifice adeseori pilotajul pentru a-și conserva materialul de concurs având în vedere că modelul Sandero este foarte apropiat ca specificație tehnică de varianta de stradă. În aceeași măsură în care a fost un raliu al abordării inteligente din partea echipajelor a fost și o cursă care a pus în valoare priceperea echipelor de asistență tehnică.
Abandon încă de la Shakedown
Chiar și în aceste condiții surprizele nu au lipsit. Încă din ziua dedicată antrenamentelor Dragoș Ghigolea/ Marius Popescu (Dacia Sandero) s-au văzut nevoiți să abandoneze după ce mașina nu a mai putut fi reperată ca urmare a unei ieșiri în decor.
La rândul său, plecat din postura de favorit Victor Supuran s-a văzut nevoit să se lupte pentru a prinde ultima treaptă a podiumului după ce în prima zi a raliului a fost nevoit să abandobeze. El a revenit în ziua a doua când după o cursă de recuperare susținută a reușit să revină pe podium, dar numai pe ultima treaptă.
Abandonul său a fost mai degrabă cauzat de lipsa se experiență „tehnică” decât de o problemă reală, el decizând să depună carnetul de bord după ce a lovit un bolovan, crezând că a spart baia de ulei a motorului. În final s-a dovedit că fusese afectată suspapa de aerisire a cutiei de viteze, problemă minoră care putea fi ușor rezolvată în parcul de service de la finalul zilei.
Favoriții „out!”
După abandonul său, tânărul de numai 17 ani Sebastian Scîrleț secondat de Eduard Zamfirache a preluat conducerea și a reușit să-și impună ritmul. Ca și în etapele de asfalt, Scîrleț a dovedit maturitate în pilotaj și o abordare inteligentă a cursei. Din păcate și pentru el, duritatea traseului avea să ducă la abandon în ziua secundă, după ce din cauza vibrațiilor un modul electronic a refuzat să mai funcționeze.
Problemele liderilor au fost speculate de Radu și Dorina Luca care s-au instalat confortabil pe poziția a doua pe care nu au mai cedat-o până la final. A fost o cursă abordată cu maturitate, dar care nu a fost lipsită de probleme și emoții pe final după ce un bolovan a rupt prinderea unui etrier de frână.
Pe poziția a patra s-a clsasat echipajul Mircea Crișan/ Florin Valenaș (Dacia Logan) care mers pentru a câștiga experiență, abordare care le-a adus celor doi și trofeul dedicat debutanților.
„Sibiul și-a confirmat renumele de raliu dificil cu rezultate imprevizibile, unde performanța pur sportivă nu contează dacă nu este însoțită de o bună pregătire tehnică a echipajelor și a echipelor de asistență tehnică, raliul fiind lung, cu secțiuni care după mai multe treceri devin casante. Și anul acesta pregătirea traseului a fost făcută doar în ultima lună, mai ales pe Șanta. ceea ce nu a asigurat o stabilitate suficientă a solului, după trei treceri apărând șleauri ceea ce înseamnă că piloții au trebuit să știe cum să menajeze materialul de concurs. Cu o mașină apropiată de serie nu se poate ataca la maxim și trebuie menajată. Astfel, dacă pronosticurile dinaintea raliului îi dădeau csa favoriți pe cei mai rapizi, respectiv Victor Supuran și Sebastian Scîrleț, în final lucrurile s-au petrecut diferit. Victor Supuran a abandonat fără motiv, primind astfel o lecție vizavi de pricepera sa tehnică elementară. A repornit însă a doua zi, a recuperat bine și a terminat pe podium ceea ce îl menține în lupta pentru titlu, în contextul în care Scîrleț nu duce de la Sibiu decât punctele de participare. Deși a doveit din nou că poate fi foarte rapid și că știe să stea pe drun în condițiile în care nu forțase mașina mai mult decât era nevoie. Câștigă Răzvan Ungureanu, care ne bucură că a revenit în cupă, acesta fiind al doila raliu pentru el anul acesta. Un pilot suficient de rapid, fără greșeli, fără probleme tehnice el termină pe locul întîi. O supriză frumoasă din partea lui Radu și a Dorinei Luca, unul dintre echipajele „gentlemen drivers” aflat la primul start în acest sezon.” A comentat George Grigorescu, organizatorul Cupei Dacia.
Clasament final Raliul Sibiului 2022
Loc | Echipaj | Mașină | Puncte | Power Stage | Bonus | Total Etapă |
1 | R . Ungureanu/ R. Magdaș | Dacia Sandero | 30 | 4 | 8 | 42 |
2 | R. Luca/ D. Luca | Dacia Sandero | 24 | 3 | 8 | 35 |
3 | V. Supuran/ A. Mitrașcă | Dacia Sandero | 21 | 2 | 8 | 31 |
4 | M. Crișan/
V. Valenaș |
Dacia Logan | 19 | 1 | 8 | 28 |
5 | S. Scîrleț/ E. Zamfirache | Dacia Sandero | 0 | 0 | 8 | 8 |
6 | D. Ghigolea/
M. Popescu |
Dacia Sandero | 0 | 0 | 8 | 8 |
CUPA Dacia – Casament General după 5 etape
-
- Scîrlet 131 puncte
- Supuran 120 puncte
- Crișan 95 puncte
- Dănilă 94 puncte
- Ungureanu. 92 puncte
- Ghigolea 55 puncte
- Cimpoeșu 49 puncte
- Luca 35 puncte
- Gugu 27 puncte
- Popescu 19 puncte